Tror du på nuet?


Det som är viktigt att veta och att tro på är att varje sekund är en ny startpunkt. Många brukar tänka "när jag får ett nytt jobb kommer jag kunna vara lyckligare" eller "på måndag ska jag börja gå ner i vikt".

Oftast är det så att vi vill ändras, men vi vill inte vara tvugna att ändras. Men för att vi ska ändra på något måste vi ändras, allt börjar inombords. Det vi sänder ut är en reflektion av det vi känner inombords, och det vi sänder ut skapar våra framtida situationer och händelser. Allt börjar inom dig. Just därför kan vi inte tro att "det nya jobbet" eller "den nya veckan" kommer få oss att bryta gamla mönster eller att åstadkomma något som vi vill. Absolut håller jag med om att byta miljö är viktigt, men en inre förändring skapas inte av en yttre förändring. Däremot skapas en yttre förändring av en inre förändring. Exempelvis om vi känner hat inom oss kommer vi även utstråla det och människor kommer reagera mot oss på ett annorlunda sätt om vi istället gav ut glädje.

Det är bara DU som kan ändra ditt inre, som kan bryta upp med dåliga mönster, som kan bli en bättre person och som kan nå ditt mål. Just därför ska vi inte sitta och vänta tills på måndag, eller tills vi får det där nya jobbet. För dessa yttre faktorer jag nämnde kommer ändå inte ändra ditt inre. Vi vill ändras, men som sagt vill vi inte behöva göra jobbet som krävs för att ändras. Därför brukar vi tro, och vi VILL även tro, att framtida händelser eller situationer kommer leda till den förändringen etc som vi alltid väntat på.

Tänk istället att varje sekund är en ny startpunkt, ett nytt tillfälle att plantera ett nytt frö i ditt liv. Du har makten över dig själv, inget annat!

'I hela mitt liv har jag väntat på att livet ska börja'..kom ihåg att det är du som bestämmer när du vill börja leva på det sätt som du vill, ta denna sekund i akt och lev, tänk positivt, utstråla positiva känslor och så kommer du märka hur du kommer få tillbaks en positiv respons från omvärlden.

Kommentarer
Postat av: Mattea

Bra synpunkt;), kram!

2009-03-22 @ 16:07:39
URL: http://mattea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0